psychomumin

Alla inlägg den 13 augusti 2013

Av Jessica Burman - 13 augusti 2013 23:02

Idag var som sagt första dagen som rökfri, för att inte gå rätt till den stora grejen klara ja av hela dagen ja det gjorde jag!!

Jag har inte tage ett blåss på hela dagen.

Jag började dagen med att sätta på ett niktion plåster (steg ett stakaste plåstret) sedan hade jag med mej en nikotininalator resten av dagen just för när man får sug - för jag vet man kanske bara ska använa ett nikotinhjälpmedel, men ja känner lite varför då dessto mej dessto bättre ! , för nikotinplåstret hjälper ju inte mott jag vill suga på något fenomenet..... så ja anser allt som gör det lättare go for it! 

hela dagen på praktiken gick bra och ja hade inga abstinensbesvär som var nått att klaga nå fruktansvärt på. 

sen när ja väll kom hem, och jag och en kompis skulle över till min mamma och käka tårtan hon bakat och smörgåstårtan pappa köpt och fira lite med dom och min farbror vill säga äta tårta tills man halft mår illa och öppna presenter, för att tillägga min första dag som rökfri var oså min födelsedag och är väll fortfarande i några minuter enligt klockan. 

men senare började ett sug verkligen komma mott eftermiddan/kvällen när jag och min kompis kai hade gått över till mej igen så var det ja vi snack extremt sug, jag blev rastlös , lätt irriterad och flumig en konstig blandning må ja säga :P men ja tog aldrig någon cigg utan vi gick på ica och ja satt sen ute och åt en glass * som stilla roet att sitta ute och röka* 

tuggummi är underskattat det är oså en grej som funkar bra att tämpa suget för då är käften redan upptagen med att tugga på tuggummit :P  och som tur gick suget efter en rök ned efter ett tag och jag blev mer som vanligt igen! 


jag hoppas verkligen att morgondagen inte blir för mycket svårare! 

och jag hoppas att jag kommer ge fan i ciggen inte bara idag 

men ja har klarat idag  och dom nikotinhjälpmedel jag använt idag är nikotinplåster,nikotininalatorn och en nikotinsugtablet

övriga saker som hjälpt :tuggummi att ta en glass ute äta äpple , och så klart för att låta lite flumig posetift tänkande och att försöka bryta fokus när röksuget kommer! :)  och att blogga istället för nattciggen kanske ;)

Ovido - Quiz & Flashcards