psychomumin

Alla inlägg under augusti 2013

Av Jessica Burman - 31 augusti 2013 22:30

vilken låt beskriver hur det känns när man håller på att sluta röka, jag har faktiskt hittat en , en som jag tycker ja kan relatera mycket till nu när ja håller på att sluta röka, kanske inte alla förstår helt, men tänk lite djupare i såna fall så förstår ni, eller så provar ni själv att sluta röka efter många år med nikotin, då kommer ni förstå precis ! för denna låt beskriver precis hur det känns lite varje dag för att håll sig i från den! och ja bara hur det känns när man sluta helt enkelt :P



men om någon verkligen inte förstår sambandet kommentera och fråga så säger ja det till dej :)



Av Jessica Burman - 31 augusti 2013 01:34

18 dagen som rökfri, hur känns det ,kan säga att det går jävligt mycket upp och ner fortfarande, i alla fall när det gäller min energi, och mitt humör som ibland är humörsvängningar, och överkänslighet som är 1000 gånger värre än pms. och så här kan man se ut och hålla på på sin 18 dag som rökfri bara för att :P

en serie bilder av mej en normalt konstig människa eller nått sånt.....

 

 hmm okej då ska vi se passar jag i uppsatt hår hmmmm 


 

och hur ser det ut från lite längre ifrån??

 

är det fortfarande snyggt om jag gör så här??

 

eller om ja försöker imitera en fjortis?? 

 

eller om jag tuggar på en väldigt god godis


Av Jessica Burman - 26 augusti 2013 21:20

idag glömde jag att ta på mej nikotinplåstret på morgonen, och jag har faktiskt inte märkt någon skillnad, så tror jag ska strunta i plåstren nu , yey ja behöva bara ett packet plåster det kändes bra ekonomiskt hej då nikotinplåster! 


btw la mej ner i soffan när ja kom hem, sen vakna jag med tanken vart fan är jag öhh jaha hemma ja somnade alltså hmmm :P 



 

Av Jessica Burman - 25 augusti 2013 22:47

jaha jo och jag och kai hoppades att vinna massvis med pengar ikväll ,självklart inte så gorde vi inte det , och vi blev faktiskt ganska sura vi stängde av tven på en gång och ja kladda på in lott och kai revsönder sin sen gick vi ut på en promenad istälet XD 

det är inte klokt att man aldrig kan vinna nått , när man faktiskt skulle vilja ha pengar och typ så xD eller ja pengar vill man vä alltid ha, men känns som det är bara folk som redan har pengar som vinner ju nästan :(



 

Av Jessica Burman - 25 augusti 2013 02:24

ja jag glömde att skriva och blogga igår , men betyder bara att jag är glömsk vilket är sant, och att jag fortfarande inte har tagit ett blås så vi går ni på dag 12 nu, vilket också är sant :P 

och btw det här med sömnen, som är åt helvete tänkte ju att ja skulle sova ut ordentligt nu när det är helg, ja jo det hade funka bättre om jag ej hade vaknat av allt och ingenting, en gång av någonting, av min katt som gick på lådan, och sen gick och åt, och ja blev tvungen att kliva upp, och efter ja gick och la mej igen, ja hur som helst sen när ja la mej och tänkte somna om, börja min allerigi att krångla och jag kunde inte andas normalt, vilket lede till att ja inte kunde somna så ja måsta sätta mig upp, och andas tills andning var normal vilket kanske tog 10 min ...... så den sömnen ja skulle få blev inte direkt som jag hade tänkte mej :P


jag vet faktiskt inte hur jag ska lösa det här med sömnen, när inget verkar funk :/ tips och förslag är mer än gärna välkomna!? XD 

Av Jessica Burman - 22 augusti 2013 22:54

sömnproblemet återstår ej löst ett gått över , vilket ja då kans säga medd handen på hjärtat det är jävligt skönt med fredag i mörra :D  så man äntligen kan ligga lite extra och kanske ta igen alla hundra gånger man vaknar under natten :P ja tänkte på nått ja skulle skriva men nu har ja glömt bort det, det går så bra att blogga när man inte fått ordentlig sömn p länge min kusin var över och gratta mej idag och fick en bok som kan underlätta vid röksug boken listan tänk innnan ja fyllt i alla dom där listorn :D en till bra grej att göra när man är sugen på nikotin 



för ja nu jävar dag 10 ja kan verkligen inte baka ur nu !


btw klarade att vara rökställskap redan nu dag 10 utan problem oså nu det går framåt det är en jävla tur så det inte hade gått bakåt 

Av Jessica Burman - 21 augusti 2013 22:33

ja skrev just detta inlägg men nu drog min galning till katt ut mitt internet så nu får ja skriva om hela jävla skiten!


min förvirring kan ha att göra med min sömn har ja kommit på,  Jag känner inte av att ja är trött als på kvällarna längre, så ja har varit uppe mycket längre för ja känner mig pigg, men så fort ja tvingat mej till sängen har ja somnat på en gång, och haft ett rent helvete på morgonen med att vakna och kliva upp, sen också har jag varit tvungen att sminka mej med puder under ögonen för att dölja det mörka där, det är inte klokt ikväll ska ja tvinga mej till sömns efter ja skrivit detta inlägg, och hoppas på en någorlunda sömn, för den behöver jag ...... dock har det blivit lite bättre med just det att jag vaknar hundra gånger medans jag sover, men ja från en sak till en annan lixom så det är inte konstigt egentligen att ja är förrvirrad, inte fått en ordentlig sömn på länge :P  men vem har sagt att sluta röka ska vara enkelt, hade det varit jätte enkelt hade det ej varit en utmaning att göra det och jag gillar utmaningar! :)


och roxy min lilla katt sluta dampa och gå och lägg dej och dampa inte mer ikväll snälla xD






Av Jessica Burman - 20 augusti 2013 21:58

idag har varit bättre med humöret, men nu är jag extremt förvirrad istället :P , och var jätte nära att ta ett blås i morse när jag ej hitta min nikotininalator, men som tur hitta jag den till slut och ja tog inget blås vilket känns skönt.

jag har skrivit massor av listor på min dator om sluta röka pepp listor en av dom är väl en vad som blir bättre när man slutar röka jag tänkte dela med mej av den 


1. man får mycket bättre ekonomi ( man kan unna sig saker man ej hade råd med förut)

2. bättre hälsa

3. luktar bättre (luktar ej som en askopp)

4. man får ej rökarröst som äldre ( i kvinnors fall så fort man kommit över 30-40 och har rökt en längre tid hörs det)

5. bättre lungkapasitet

6. bättre smak

7. slipper få ens vänner att bli passivrökar

8. finare tänder och bättre andedräkt

9. bättre hy 

10. fräshare i hemmet

11. bättre förebild

12. man slipper kanske alla dom där sjukdomarna man har större risk att få som rökare, så som kol, canser, blodpropp, hjärtattack eller bli steril .


så frågan är egentligen vad har du att förlora på att sluta röka?

Ovido - Quiz & Flashcards